Ημερολόγιο Εκδηλώσεων

[Θεσ/νίκη] Πανεκπαιδευτική διαδήλωση | Μαύρο & Κόκκινο
Παρασκευή 31 Ιανουάριος 2025, 12:00pm
Επισκέψεις : 23
από Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Πανεκπαιδευτική Διαδήλωση: Παρασκευή 31/01 στις 12:00, Αγ. Βενιζέλου

panekpaideutiki mk


Την Τετάρτη 29/01 πραγματοποιείται συζήτηση με στόχο τη ψήφιση Σχεδίου Νόμου για τη σύμβαση δωρεάς μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» για τη λειτουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων. Πιο συγκεκριμένα, η συζήτηση αυτή αφορά τη μετατροπή 22 Γυμνασίων και Λυκείων σε «Δημόσια Ωνάσειο Σχολεία» υποδεικνύοντας, για ακόμα μια φορά, την κατεύθυνση της κυβέρνησης ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α σε διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων με την υιοθέτηση του αποτυχημένου αμερικάνικου μοντέλου του “charter school”.
Με τη δημιουργία αυτού του διαφορετικού τύπου σχολείων ανοίγει ο δρόμος εμπλοκής των ιδιωτών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για σχολεία, για λίγους και εκλεκτούς, με εισαγωγικές εξετάσεις, δικό τους πλαίσιο λειτουργίας, διαφορετική πηγή χρηματοδότησης -χορηγίες-, διαφορετικό αναλυτικό αλλά και ωρολόγιο πρόγραμμα, διαφορετικό ανώτερο αριθμό παιδιών ανά τάξη αλλά και διαφορετικά κριτήρια επιλογής -ακόμη και από τα πρότυπα σχολεία- του προσωπικού των σχολικών μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί που ήδη υπηρετούν στα σχολεία αυτά θα χάσουν την οργανική τους θέση, ενώ οι εκπαιδευτικοί, που θα επιλεγούν μετά από “ειδική αξιολόγηση” και συνεντεύξεις, θα έχουν διευρυμένο διδακτικό ωράριο και πρόσθετες αμοιβές για τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν, με αποτέλεσμα να σπάνε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και οι ενιαίοι μισθοί.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να τονιστεί πως η πρόφαση της κυβέρνησης για ίδρυση σχολείων με στόχο τη στήριξη ευάλωτων περιοχών και παιδιών και την παροχή “ίσων ευκαιριών” για όλες και όλους, έρχεται σε αδιέξοδο, καθώς μαθητές και μαθήτριες θα “πεταχτούν” έξω από τα σχολεία της γειτονιάς τους, ώστε να δημιουργηθεί “χώρος” για την εισαγωγή μαθητριών και μαθητών -των λίγων και των εκλεκτών- που θα επιλεγούν με βάση τα αποτελέσματα των εισαγωγικών τους εξετάσεων -για τις οποίες αρκετοί/ες θα επιλέξουν να προετοιμαστούν σε κάποιο φροντιστήριο!- στα καινούργια Ωνάσεια σχολεία.
Τα βήματα προς την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και την κατηγοριοποίηση των σχολείων έχουν ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια και με το «θεσμό» της αξιολόγησης, που έχει απλώσει τα πλοκάμια του τόσο στις σχολικές μονάδες όσο και στο ίδιο το έργο αλλά και την «ποιότητα» των εκπαιδευτικών.
Όσον αφορά την ατομική αξιολόγηση, αυτή εφαρμόστηκε αρχικά με έναν δόλιο και εκδικητικό τρόπο στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς -αφαιρώντας από αρκετούς μάλιστα την μονιμοποίησή τους και απειλώντας τους πως δίχως την ολοκλήρωση της διαδικασίας της αξιολόγησης δεν επρόκειτο να μονιμοποιηθούν- και συνεχίστηκε, από το τέλος της περσινής χρονιάς, και σε ορισμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα αντιστάθηκαν. Το κράτος, όμως, εγκληματοποιεί την απεργία αλλά και κάθε συνδικαλιστική δράση, εργατικές κινητοποιήσεις, κοινωνικούς & ταξικούς αγώνες και απαντά σε κάθε είδους αγώνα εκπαιδευτικών με πειθαρχικές διώξεις.
Με τον τρόπο αυτόν ανοίγει ένας δρόμος προς την ιδρυματοποίηση και τυποποίηση των σχολείων. Όποιος/α τολμήσει να αντιδράσει σε αυτό το αυταρχικό καθεστώς θα βρίσκεται σε απειλή πειθαρχικού ή και απόλυσης. Η εκπαιδευτική ελευθερία σίγα σιγά χάνεται. Το κράτος χρησιμοποιεί το σχολείο και κατ’ επέκταση την εκπαίδευση ως όργανο εξουσίας με σκοπό την παραγωγή «πειθήνιων πολίτών». Όπως είπε και ο Φερέρ: «Κάτω από τις σημερινές συνθήκες, ο δάσκαλος είναι απλώς όργανο της αστικής τάξης, εκπαιδεύοντας ανθρώπους να υπακούουν, να πιστεύουν και να σκέφτονται ανάλογα με τα κοινωνικά δόγματα που μας κυβερνούν. Σαν το στρατό και την αστυνομία, ο δάσκαλος επιβάλλει, βιάζει και χρησιμοποιεί βία. Ο πραγματικός παιδαγωγός είναι ο άνθρωπος εκείνος που δεν επιβάλλει τις ιδέες και τα δημιουργήματα του μυαλού του στο παιδί αλλά, αυτός που προωθεί τις ενέργειες του παιδιού. Η παιδεία οφείλει να είναι μια αυθόρμητη και δημιουργική πράξη». Άλλωστε, η ίδια αποτελεί έναν ζωτικής σημασίας χώρο κοινωνικής αλληλεπίδρασης, αντιπαράθεσης και αγώνα ιδεών.
Απέναντι στις συνεχείς αντικοινωνικές κρατικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις όλων των τελευταίων ετών που προωθούν τους αποκλεισμούς, την υποταγή και την καταστολή, απαξιώνουν τις ζωές μας, απαντάμε με συλλογικές αντιστάσεις και ακηδεμόνευτους αγώνες. Υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης καθώς και την ελεύθερη πρόσβαση σε αυτή για τον καθένα και την καθεμιά ανεξαρτήτως! Αν μένει κάτι ακόμα να σωθεί από τη φρίκη και τη βαρβαρότητα που μας καταδικάζει το κρατικό και καπιταλιστικό σύστημα, αυτό βρίσκεται στα δικά μας χέρια. Η μόνη λύση για έναν κόσμο ισότητας, αλληλεγγύης και ελευθερίας, για έναν κόσμο που η ζωή μας δεν θα παζαρεύεται και δεν θα εξαρτάται από τους υπολογισμούς των κυρίαρχων, για έναν κόσμο χωρίς πολέμους, φτώχεια, λεηλασία της φύσης, ξεριζωμό, αρρώστιες και θάνατο είναι η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.


ΕΞΩ ΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΟΧΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ - ΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ
ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ-ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΟΥΣ/ΟΛΕΣ
Συλλογικότητα για τον Κοινωνικό Αναρχισμό- Μαύρο & Κόκκινο μέλος της Αναρχική Πολιτική Οργάνωση - Ομοσπονδία Συλλογικοτήτων

Πρόσφατα άρθρα